Reserve achterstallig onderhoud & verbeteringswerken N34
060214 | Reserve achterstallig onderhoud & verbeteringswerken N34 | ||||
Verloop | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Saldo aanvang jaar (1) | 7.173.081 | 5.873.076 | 2.373.076 | 2.373.076 | 2.373.076 |
Begrote onttrekking (2) | 2.565.894 | 3.500.000 | - | - | - |
Begrote toevoeging (3) | 1.000.000 | - | - | - | - |
Begrote lasten programma (4) | 1.565.894 | 3.500.000 | - | - | - |
Werkelijke/beoogde lasten programma (5) | 1.300.005 | 3.500.000 | - | - | - |
Begrote baten programma (6) | |||||
Werkelijke/beoogde baten programma (7) | |||||
Saldo einde jaar (8=1-2+3+4-5-6+7) | 5.873.076 | 2.373.076 | 2.373.076 | 2.373.076 | 2.373.076 |
060214 | 060214 Reserve achterstallig onderhoud & verbeteringswerken N34 |
Doelstelling (in te realiseren maatschappelijke doelstellingen) | Het wegwerken van achterstallig onderhoud en het treffen van verbeteringswerkzaamheden aan de N34. |
Instellingsbesluit | Besluit PS Statenstuk 2006-267 d.d. 20 december 2006 |
Portefeuillehouder | Henk Brink |
Teamleider | Adri de Vries |
Programma | Product 3.1 Bereikbaarheid (incl openbaar vervoer) |
Toelichting | Per 1 januari 2007 is het beheer en onderhoud van de weg N34 overgedragen van het Rijk aan de provincie. In de hiervoor ontvangen afkoopsom is een bedrag van € 36.454.893,-- begrepen voor het wegwerken van achterstallig onderhoud en het treffen van verbeteringswerkzaamheden. Bij statenbesluit van 20 december 2006 is hiervoor een Reserve achterstallig onderhoud en verbeteringswerken N34 ingesteld. De geplande werkzaamheden zijn in de meerjarenbegroting opgenomen. Na de realisatie van onderhoud en verbeteringswerken zal de reserve worden opgeheven. |
Wat was in 2016 gepland? | Voor de realisatie wordt het resterende deel uit de reserve ingezet, waarvan € 1.565.894,-- voor 2016. |
Wat is in 2016 gerealiseerd? | Een bedrag van € 1.300.005,-- voor projecten in de N34. Het budget kon niet geheel besteed worden i.v.m. vertragingen rondom Klijndijk. In de 3e Bestuursrapportage was dit reeds voorzien, nu blijkt de vertraging financieel gezien nog iets groter met als gevolg een voordeel van € 265.889,--. Dit bedrag vloeit terug naar de Reserve achterstallig onderhoud & verbeteringswerken N34 en wordt volgend jaar ingezet. |
Wat zijn de oorzaken van eventuele afwijkingen? | N.v.t. |
Wat is het (meerjarige) effect van eventuele afwijkingen | Eindbeeld is een hoogwaardige ongelijkvloerse autoweg 100km/h. |